בשנת 2022 הפרסום היחיד שצריך הוא בכיכר השוק החדשה – רשת האינטרנט. כמעט כל האוכלוסיה חשופה לרשת ומבלה בה שעות ארוכות מדי יום ולכן שם זה המקום העיקרי לקדם את בית העסק שלכם.
אבל כמו כל פרסום, גם קידום ברשת האינטרנט הפך לתורה שלמה של ידע, של אפשרויות ואופציות ושל למידה. שתי האופציות העיקריות הן קידום אורגני והשניה זה קידום ממומן. כל בית עסק צריך להחליט על איזו אופציה ללכת ולכן, כדי לעזור גם לכם להחליט, אנחנו כאן כדי לסקר, להבהיר ולעזור ולסייע לכם לבחור.
מה זה קידום אורגני ומהו קידום ממומן.
כשאתם מחפשים עסק בגוגל, עולות לכם מיליוני תוצאות בדרך כלל. שלושת התוצאות הראשונות הן פרסום של עסקים שמשלמים לגוגל ומוגדרות גם אצל המחפשים כתוצאות שקודמו במודע על ידי גוגל – כל הלקוחות הפוטנציאלים יודעים שזו מילה אחרת לפרסומת. קידום אתרים בגוגל, בייחוד כשהוא ממומן מוגדר לפי אוכלוסיות יעד שמגדיר המפרסם ובכך יכול להגיע ללקוחות הפוטנציאלים הרלוונטיים ביותר.
קידום אורגני לעומת זאת הוא הניסיון להקפיץ את האתר של בית העסק כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש ה'רגילות', אלה שלא מוגדרות כמקודמות על ידי גוגל ובכך זוכות לאמינות גדולה יותר.
יתרונות הקידום הממומן
לקידום ממומן בגוגל יש כמה וכמה יתרונות. העיקרי הוא היכולת לקבל תוצאות מיידיות בזמן מהיר. תשלום אחד והתוצאה קופצת לראש תוצאות החיפוש ובכך מגיעה מהר יותר לעיניהם של הלקוחות הפוטנציאלים ולהגדיל מכירו באופן מיידי.
העובדה שאפשר להגדיר את קהל היעד מבטיחה שהפרסום יהיה אפקטיבי יותר והקידום יעמוד במטרה שהוגדרה לו.
חסרונות הקידום הממומן בגוגל
שלמרות שזה נראה כתוצאת חיפוש, העובדה שגוגל מגדירה את הז גם אצל הלקוח כתוצאת חיפוש 'מקודמת', גורמת ללקוחות לראות את זה כפרסומת ובהגדרה היחס אליה חשדני הרבה יותר ואמין הרבה פחות.
החסרון השני הוא שאחרי תקופה, ברגע שמפסיק התשלום לגוגל, מפסיק גם הקידום ואם לא הושקעה עבודה בקידום אורגני, תוצאת החיפוש תצלול אל מעמקי העמודים האחרונים.
יתרונות הקידום האורגני
אומנם העבודה עליו איטית יותר, אבל קידום אורגני בגוגל מבטיח שהעבודה הקשה שתושקע תניב תוצאות לאורך זמן שכן הקידום בדרך כלל לא יורד כל כך מהר מהמקום הגבוה אליו הגיע.
קידום אורגני נתפס כאמין יותר בעיניי הלקוחות ובכך מבטיח לעסק עוד לקוחות פוטנציאלים
חסרונות הקידום האורגני
בעיקר העבודה הקשה שנדרשת בכדי להביא את האתר למקום גבוה בתוצאות החיפוש. מדובר בעבודה שתעלה סכום גבוה יותר כהשקעה ראשונית ותארך זמן עד שתניב תוצאות שלא יהיו מיידיות.
בסופו של דבר, בשאלת הבחירה בין קידום אורגני לממומן, כל עסק צריך לבחור בקידום בהתאם למטרה – פרסום מיידי עם תוצאות מיידיות או פרסום לאורך זמן עם תוצאות מאוחרות יותר.