זה לא סוד שמרבית משקי הבית הישראליים לא עושים בדיקה יסודית על עלויות השירותים אותם הם רוכשים מחברות רבות, לא רק בתחום התקשורת. למה זה קורה? בעיקר משום שרובינו עמוסים במטלות עד השמיים והדבר האחרון שאנחנו מעוניינים בו הוא לעסוק בהשוואה מדוקדקת של מחירי השוק עבור שירותים כאלו ואחרים עוד אנו מעוניינים רגע להרים רגליים על הספה ולפתוח את הטלוויזיה.
אלא, שההימנעות מהשוואת מחירים אולי נדמית כלא מהותית, אבל בפועל, ההימנעות מהשוואת מחירים עלולה להיות משמעותית לכיס שלכם בצורות רבות. אנו מדברים על הפחתה של לעיתים מאות שקלים בחודש שלאורך שנה יכולים להצטבר לכמה אלפים.
אנחנו חיים במדינה לא זולה, לכן אין לנו מנוס מלנהל את ההוצאות המשפחתיות שלנו בצורה אופטימלית. כזו שתאפשר לנו ליהנות מכל השירותים אותם אנו צורכים מבלי להוציא כסף מיותר על מה שאנחנו לא משתמשים בו.
לא יודעים איך לעשות את זה? בדיוק בשביל זה נועד המדריך הבא.
היכן מתחילים
קודם כל, במה שחשוב. ענקיות התקשורת מציעות חבילות גדולות מאוד. זה מובן לחלוטין. מצדן הן רוצות לספק לכל לקוח ולקוחה את מגוון התכנים מהן יוכלו לבחור. אלא שבחירה נכונה מתחילה קודם כל במיקוד.
הרי אין אף אחד שיודע כמוכם באמת מה התכנים אותם בני ביתכם צורכים. אם יש לכם ילדים גדולים, כנראה שהערוצים המיועדים לילדים קטנים במיוחד, כמו 'הופ' ו- 'ניקולודיאון' לא יתאימו לכם, בעוד משפחה צעירה עם שלושה ילדים יכולה ליהנות מהם מאוד.
לעומת זאת, אותה משפחה עם שלושה ילדים, אולי לא תרצה את ערוץ הסדרות הטורקיות או את שלל ערוצי הספורט המגוונים.
לא רק זה אלא, שחברות התקשורת מציעות פעמים רבות חבילות משולבות הכוללות בתוכן אפשרות להעלאת אפליקציות של משחקים על המסך הגדול וכן הלאה.
חברות התקשורת לא יכולות לדעת עבורכם מה התכנים ש- 'יעשו לכם את היום' ומה התכנים שפחות רלוונטיים עבורכם. הדרך היחידה לעשות את זה היא על ידי מיקוד שלכם ושיתוף של נציגי השירות בחברות השונות על מנת שתוכלו לקבל חבילת שירות המתאימה למידותכם ככל האפשר.
השלב השני, שוחחו עם כולן
אתם וודאי יכולים להחליט כי אתם משוחחים רק עם חברה אחת ולא אחרת. אלא שכך אתם עלולים לפספס חבילות תקשורת שאולי יותר מתאימות לכם. חשוב לזכור כי מכיוון שחברות התקשורת עובדות על פיתוח תשתיות ותכנים כל הזמן, לעיתים ניתן למצוא את הסדרה שאתם הכי אוהבים בכמה פלטפורמות שונות ולא רק במקום אחד.
כך שאם בעבר התעכבתם מהשוואת מחירים רק משום שלא רציתם לפספס את הסדרה המשפחתית האהובה עליכם מכולן, בצדק, היום אתם וודאי יכולים לעשות בדיקה על ידי הרמת טלפון לנציגי השירות שישמחו לדבר אתכם ולהתאים את חבילת השירות למידותיכם המדויקות.
השלב השלישי, יישום
פעמים רבות לקוחות שונים אמנם עושים את כל ההכנות הנדרשות ושיחות הרקע על מנת למצוא את חבילת השירות המתאימה להם ביותר, אבל ברגע האחרון מוותרים ולא עושים את כל מה שנדרש מצדם על מנת להבטיח כי הם אכן מקבלים את חבילת השירות הטובה עבורם ביותר.
לכם אנחנו רוצים לומר שאמנם מדובר בתהליך בירוקרטי לעיתים ומשהו שרובינו היינו שמחים לא להתמודד איתו. אבל, אם אתם רוצים להיות בעלי השליטה על חבילת התקשורת שלכם באמת, אין מנוס מלהקדיש כמה דקות לתהליך, להיכנס לאתר זורו השוואת חבילות תקשורת כדי ליהנות מחבילה משתלמת לאורך שנה שלמה ואף לפעמים חבילות לתקופה בלתי מוקצבת בזמן שלא עולות לאחר שנה וכמובן ללא התחייבות.