מעורבות בתאונת דרכים עלולה לגרור איתה סבל מפגיעות מתישות בנוסף למצוקה כספית מתמשגת לאורך שנים. הסיבוכים הכספיים העומדים בפני נפגעי תאונות דרכים נפתרים לעתים קרובות באמצעות תביעה של חברות הביטוח. אמנם חברת הביטוח שלך עשויה להיראות כאילו היא מצודדת בלקוחותיה ועושה כמיטב יכולתה לעזור אך בסופו של עניין הן חברות עסקיות המעדיפות לשמור את הרווחים לעצמן.
לאחר שנפגעת בתאונת דרכים, אם אתה או קרוב אליך נתקל בטקטיקות של חוסר תום לב מטעם חברת ביטוח, עליך לפנות ל עורך דין המתמחה בתאונות דרכים כדי שהוא זה שינהל את התקשורת עם עם חברת הביטוח. הצוות המשפטי המיומן יוכל לקבוע אם חברת הביטוח פועלת בחוסר תום לב ולזהות את השיטה הטובה ביותר להמשיך בנושאים אלה.
מהם טקטיקות של חוסר אמון?
חברת ביטוח שאינה מעוניינת להציע פשרה מלאה לתביעה תקפה עשויה להשתמש בטקטיקות מסוימות כדי לצאת מתשלום הסכום כולו גם אם הפוליסה מכילה את הסכומים להם אתם זכאים לאחר התאונה. טקטיקות אלה מטרידות עוד יותר כאשר יש חשבונות לשלם ואין אפשרות לצאת לעבודה בעקבות התאונה. להלן כמה טקטיקות של חוסר תום לב:
עיכובים
חברת הביטוח עשויה להתחיל בעיכוב הצעות או בעיכוב שליחת התשלום. עיכובים אלה גורמים לכם לשלם מכיסכם עבור חשבונות רפואיים יקרים ותיקונים ברכב בנוסף להוצאות המחיה היומיומיות שלכם.
אי ביצוע חקירה מדויקת
המבטח רשאי לבדוק רק כמה סוגיות המעורבות בתאונה ולקבוע כמה פיצויים להציע על סמך גורמים אלה, במקום לערוך חקירה יסודית להערכת הצעת פשרה סבירה ומלאה. ללא ניתוח מפורט של כל הגורמים החשובים והרלוונטיים, לחברת הביטוח לא תהיה תמונה מלאה של התאונה והיא לא תוכל לקבוע שווי ראוי לנזקים.
הצעה כספית נמוכה
לאחר תאונת דרכים, חברת הביטוח תשלח מומחים מטעמה כדי לקבוע את גובה הפיצוי אותו היא תציע לנפגע. תהליך זה מוביל ,בדרך כלל, להצעה ראשונה נמוכה , אחת הפחותה משמעותית מהנדרש ולא אחת שתספק פיצויי התאוששות מלאים למלוא הנזק הרלוונטי.
ממה כדאי להימנע
יהיה עליכם לחפש סימנים לכך שחברת הביטוח פועלת בחוסר תום לב. המתאם עשוי ללחוץ על הצהרה מוקלטת או בכתב או אפילו לדרוש ממך לחתום על מסמכים מסוימים שאינם נחוצים לטיפול בתביעה. חלק ממסמכים אלה כוללים ויתור על הזכות לתבוע או להמשיך לפיצויים נוספים על בסיס כל גורמי התביעה.
חתימה על אישור רפואי
המתאם רשאי לבקש טופס אישור רפואי גורף המכיל פרטים רפואיים אישיים. אלה כוללים את הדברים הבאים:
- רשומות רפואיות מכל אנשי המקצוע הרפואיים, כולל היסטוריה מלאה
- מידע אודות פציעות, מצבים ומחלות קודמות
- טיפול, תסמינים וכאבים וסבל מאירועים קודמים וטראומות בתאונות קודמות
- זיהוי פגיעות קיימות
מתן הצהרה מוקלטת
מתאם הביטוח ייצור עמכם קשר זמן קצר לאחר התאונה לבקשת הצהרה מוקלטת. החברה עשויה לנקוט בטקטיקות הבאות בנוגע להצהרה זו:
- שימוש במילים שלך נגדך
- לסובב את הסיפור כך שיתאים להצעת הביטוח
- לא לפרש נכון פרטים מסוימים
- לדחות או לערער בתביעה
- להשתמש במידע כדי להחיל את האשמה על התובע