השארת תגובה
אתם עושים כל מאמץ על מנת להביא את העסק שלכם אל ההצלחה המקסימלית תוך זמן קצר. אך לעיתים פעולות קטנות עשויות לעשות את ההבדל, ולהביא אתכם להשגת המטרות הרצויות. מה יקרה אם לא תהיה לכם אסטרטגיה שיווקית בעסק שלכם? זוהי שאלה שאולי יצא לכם לשאול את עצמכם. אתם משקיעים לא מעט מאמץ בבניית אסטרטגיה יעילה ואפקטיבית – ויש לכך לא מעט סיבות. כעת אנו נתאר לכם מצבים שונים שיכולים לקרות אילולא תהיה לכם אסטרטגיה יעילה. כך תוכלו להבין עד כמה אסטרטגיה עסקית ושיווקית יכולה לעשות את ההבדל מבחינתכם. היא זאת שיכולה לקחת את העסק קדימה, והיא זאת שיכולה לסחוף את העסק אחורה.
כל בעל עסק מבין עד כמה חשוב לתכנן את העתיד בצורה שקולה ואפקטיבית. כל בעל עסק שאיננו יודע מה יקרה בעתיד, עלול למצוא את עצמו מאבד את כל מה שהוא בנה. זוהי הסיבה שחשוב להישען על אסטרטגיה שיווקית שנועדה לסייע לתכנן את העתיד. אם לא תבנו אסטרטגיה נכונה, יהיה לכם קשה לדעת מה עלול לקרות בעוד חודש או אפילו בעוד שנה. רגע שתהיו מודעים מה יכול לקרות, אתם תכינו את עצמכם לכל תרחיש ולכל מצב.
אסטרטגיה שיווקית לא רק מסייעת בתכנון העתידית, היא גם מאפשרת לבצע חלוקת תפקידים ברורה. כדי שעסק יצליח לעבוד כמו שצריך, כל איש צוות יהיה חייב להבין בדיוק מה תפקידו. אך אם אין אסטרטגיה, ברוב המקרים גם אין סדר. כל איש מקצוע יחשוב כי הוא יכול לבצע פעולות כאלה או אחרות, ומכאן הבלגן רק יהפוך להיות חמור בהרבה. רק באמצעות אסטרטגיה יעילה תוכלו להסביר לכל איש צוות מה תפקידו ומה הוא צריך לעשות.
כדי שעסק יוכל לשמור את הראש מעל המים, יהיה עליו להכניס יותר מאשר מה שהוא מוציא. אך ההוצאות העסקיות הן רבות, ולא פעם הן עשויות למצוא אתכם לא מוכנים. אסטרטגיה שיווקית תאפשר לכם לעשות סדר בהוצאות, ולהבין בדיוק על מה אתם מוציאים כל חודש. כך תוכלו להבין אילו הוצאות הן הכרחיות ואילו הוצאות הן אינן הכרחיות. חבל שתגלו כי אתם מוציאים מאות או אלפי שקלים כל חודש ללא כל סיבה מוצדקת. כי לעיתים רק בגלל הוצאות מיותרות עסק מתקשה לשרוד. אל תעמידו את עצמכם במצב שבו העסק יתקשה לשרוד בגלל שלא גיבשתם אסטרטגיה סדורה.
בין אם אתם מודעים לכך ובין אם לא, ישנן לא מעט הזדמנויות שתוכלו לנצל על מנת למנף את העסק. אך ברגע שאין אסטרטגיה סדורה, קשה מאוד לנצל את ההזדמנויות הללו כדי לקחת את העסק קדימה. זוהי אחת מהסיבות לכך שלא מעט עסקים אינם מצליחים להפוך את הפוטנציאל למשהו שגם מניב כסף. גם אם יש לכם רעיון מהפכני, זה לא אומר שאתם תוכלו בוודאות להרים עסק מנצח.
לכל עסק יש מתחרים, והשאיפה היא כמובן לגבור על המתחרים בכל התמודדות. אך אסטרטגיה שיווקית היא הפרמטר שיכול להעניק לכם את היתרון המיוחל על פני המתחרים. יתרון שיביא אתכם למצב שבו בכל התמודדות אתם תהיו עם ידכם על העליונה. אם תישארו ללא אסטרטגיה למתחרים שלכם יהיה קל יותר לגבור עליכם, והם יעשו זאת פעם אחר פעם. אתם בוודאי לא תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו המתחרים שלכם ישאירו לכם אבק.
בין אם אתם עובדים לבד ובין אם יש לכם עובדים, מוטב שתוודאו כי הפעילות העסקית מופנית למקומות הנכונים. אך איך אתם תוכלו לדעת מראש אילו מקומות הם נכונים ואילו מקומות הם לא נכונים? על ידי אסטרטגיה שיווקית כמובן, שמגיעה כדי לעשות לכם סדר בכל האפשרויות שעומדות לפניכם. ברגע שלא תהיה אסטרטגיה, אתם תמצאו את עצמכם משקיעים מאמץ על פעילות לא אפקטיבית. כזאת שלא תוכלו להתבסס עליה בהמשך הדרך. לא חבל שתגלו את זה כאשר כבר יהיה קצת מאוחר מידיי?