כך תבצעו מחקר מילות מפתח מקצועי ויעיל עבור קידום אתרים אורגני
כל אחד שואף לקדם את האתר שלו בגוגל לתוצאות הראשונות. סביר להניח שאם תופיעו בתוצאות הראשונות (במיוחד בתוצאה הראשונה) לביטויי מפתח רלוונטיים בתחום שלכם שיש להם גם נפח חיפוש סביר, תוכלו ליהנות גם ממוניטין גדול יותר לעסק שלכם וכמובן מתנועה רבה של לקוחות פוטנציאליים שמרביתם בשלים לבצע גם רכישה בדרך כלל. הבסיס לכל הליך קידום אתרים מוצלח ובכלל לצורך הבאת תנועת גולשים אורגנית לאתר ממנועי החיפוש הוא בחירה נכונה של ביטויי המפתח לקידום. לצורך כך יש לבצע מחקר מילות מפתח.
מהו מחקר מילות מפתח?
מחקר מילות מפתח נועד למצוא ביטויי מפתח שכדאי יהיה להשקיע בהם משאבים לצורך קידום האתר בהם בגוגל ובמנועי החיפוש בכלל. כל הליך קידום אורגני מבוסס על מחקר מילות מפתח שמבוסס על בחירת הביטויים הנכונים לקידום. בחירת ביטויים בצורה חובבנית או לא נכונה תוביל לכך שתשקיעו כסף, משאבים וזמן רב בלירות ליד המטרה ולא אליה. בחירת הביטויים הנכונים לקידום בגוגל וקידום מקצועי שלהם יכול להוביל עסק קטן לצמיחה מרשימה וגדולה לאורך הזמן. מחקר מילות מפתח הוא למעשה העבודה שצריך לבצע כדי להחליט מהם המצרכים העיקריים מהם תכינו את עוגה שלכם. באילו ביטויים אתם בוחרים להשקיע את המשאבים שלכם, שאמורים להביא לכם את הלקוחות שאתם צריכים כדי לייצר רווחים.
מתי הזמן הכי טוב לבצע מחקר מילות מפתח?
בדרך כלל את המחקר מבצעים עם תחילת עבודת הקידום האורגני. לאחר שאפיינו את העסק, השירותים שלו וקהל היעד הפוטנציאלי נתחיל לחפש אחר הביטויים הנכונים לקידום ולבנות אסטרטגיית תוכן המתאימה לפילוסופיית הקידום שלנו בחברת מסה מדיה. מלבד המחקר המתפתח בתחילת עבודת הקידום הרי שחברת קידום אתרים מנוסה ומקצועית כל הזמן דואגת לרענן את האתר בביטויי מפתח חדשים וחשובים שכדאי שיופיעו עמודים חדשים באתר המקדמים אותם. כמו כן מבצעים בדיקה תקופת לוודא האם הביטויים הראשיים שהחברה מקדמת לא נעשה בהם שינוי בכל הנוגע לנפח החיפושים החודשי שלהם או רמת התחרות.
אילו ביטויים אנו רוצים לקדם?
- ביטויים ממוקדים – ככל שהביטוי יהיה ממוקד יותר כך יש סיכוי גבוה יותר שתהיה לו תחרות נמוכה יותר בגוגל. תחרות נמוכה יותר זה אומר שיהיה יותר "קל ומהיר" לקדם את הביטוי, בטח באופן יחסי לביטויים תחרותיים יותר. כמובן שצריך שיהיה לביטויים הללו גם נפח חיפוש.
- נפח חיפוש סביר – יש חברות קידום אתרים המעדיפות לקדם 30 ביטויים עם נפח חיפוש של כמה עשרות חיפושים בחודש בלבד, אחרות מעדיפות לקדם 5-10 ביטויים עם נפח חיפושים גבוה יותר ואחרות משלבות ביניהם. כך או אחרת – חשוב שכלל הביטויים שאתם בוחרים לקדם יספקו לכם כמות פוטנציאלית של תנועה שישתלם לכם להשקיע בביטויים הללו משאבים לקידום.
- ביטויים לוקאליים – כיום גוגל שמה בראש התוצאות גם עסקים קטנים רבים המקודמים על פני עסקים גדולים בביטויים לוקאליים. כלומר שאם אתם חנות בחיפה למשל ורוצים לקדם את המוצרים/השירותים שלכם לתושבי חיפה והסביבה – קדמו ביטויים הרלוונטיים לעסק שלכם בשילוב העיר/האזור שלכם (קידום אתרים בחיפה, חברת הדברות בתל אביב, עורך דין בצפון וכו'). תיעזרו במחקר מילות המפתח כדי לגלות את נפח החיפושים החודשי של הביטויים הללו ותוכלו לבחור מה כדאי לקדם.
- ביטויים שלקוחות פוטנציאליים באמת יחפשו – הכוונה כאן היא למציאת ביטויי מפתח שלקוחות פוטנציאליים בהחלט עשויים לחפש. אם אתם משווקים תוסף תזונה שמסייע לסוכרת למשל, ייתכן שלא יהיה נכון עבורכם לקדם את האתר שלכם לביטוי "סוכרת" או "סכרת"… הסיבה לכך היא יכולים להיות אינספור סוגים של אנשים המחפשים את הביטוי הזה: סטודנטים הלומדים את התחום ומחפשים עליו מידע, סתם אנשים שמחפשים מידע בגלל שמישהו קרוב אליהם סובל מזה, אנשים שמחפשים כדורים רגילים לסוכרת או רופאים לסוכרת, אנשים שחוששים שהם סובלים מסוכרת ורוצים רק לקרוא על התחום אך לא מאמינים ברפואה אלטרנטיבית וכו'.
- תחרות ומתחרים – כל ביטוי שנראה לכם פוטנציאלי לקידום בצעו בדיקה בגוגל אודות אותו ביטוי. ראו כמה תוצאות גוגל מציגים לכם. אם יש מיליוני תוצאות עבור אותו ביטוי כנראה שיש לו תחרות גבוהה ויהיה קשה להתקדם באותו הביטוי, לפחות בטווח זמן סביר (יכול לקחת גם שנים של עבודה)… לעתים יש ביטויים שיש בהם תחרות נמוכה יותר אך התוצאות הראשונות מלאות באתרים שיהיה קשה מאוד לעקוף כמו בנקים, חברות ביטוח, חברות אשראי, ויקיפדיה וכו'.
ביצוע מחקר מילות מפתח בסיסי – שלב אחר שלב
שלב 1 – נכנס אל כלי מילות המפתח של גוגל. יש המעדיפים להשתמש ב-AHREFS או בכלים אחרים אך אין כמו הכלי של גוגל לתת לנו הערכה לגבי ביטויים לקידום בגוגל. חפשו בגוגל "מתכנן מילות המפתח של גוגל" או היכנסו ישירות לקישור: https://ads.google.com/intl/iw_il/home/tools/keyword-planner/
שלב 2 – כעת תצטרכו להיכנס לחשבון שלכם בגוגל אדס, מערכת הפרסום של גוגל. אם אין לכם חשבון כזה תוכלו לפתוח חשבון כזה בחינם באמצעות הGMAIL שלכם.
שלב 3 – לאחר שתיכנסו יהיו בפניכם 2 אפשרויות: "רוצה לגלות מילות מפתח חדשות" ו-"קבלת נפח חיפוש ותחזיות". לחצו על הראשונה. כעת הוסיפו לשורת החיפוש מספר ביטויי מפתח שעולים לכם לראש שאולי עשויים להיות משהו שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים לחפש ותרצו שהם יגיעו אליכם כאשר הם מחפשים את אותם ביטויים. הפרידו את הביטויים בפסיק ולבסוף לחצו על "הצג תוצאות".
שלב 4 – כעת יוצג בפניכם מסך התוצאות הבסיסי שלאחר החיפוש הבסיסי שביצעתם. בשלב הזה תוכלו להתחיל לגלות רעיונות לביטויי מפתח קרובים לאלה שחיפשתם + ביטויים נוספים שקשורים לאותו התחום. גוגל תמליץ לכם להרחיב את החיפוש עם ביטויים פוטנציאליים נוספים מה שיפתח גם רעיונות לביטויים נוספים בטבלה למטה.
שלב 5 – הנתונים שאתם רוצים להסתכל עליהם יהיו בעיקר הביטויים עצמם ונפח החיפוש שלהם. יתר הנתונים כמו למשל מידת התחרות או טווחי מחירים לדף הראשון בגוגל מתקשרים לקמפיינים ממומנים בגוגל אדס. במידה ותרצו לבצע חיפושים ספציפיים או שונים תוכלו לשנות את החיפושים לתוצאות חיפוש בשפה אחרת, במדינה אחרת וכו'. ברירת המחדל תהיה עברית וישראל כאמור.
שלב 6 – בחרו את ביטויי המפתח הרלוונטיים ביותר ובצעו להם חיפוש בגוגל. אלה עם התחרות הסבירה ונפח החיפוש הסביר (לא חייב להיות כמות גדולה של חיפושים אך אתם לא רוצים להשקיע כסף ומשאבים בביטויים שבקושי יש להם חיפושים גם כן).
שלב 7 – הכינו רשימה של הביטויים שאתם רוצים לקדם. כאשר חברת קידום אתרים בוחרת את הביטויים היא בוחרת אותם על פי תוכנית הקידום שלה ותמהיל העבודה שהיא מבצעת עבור הלקוח בהתאם לגודל חבילת השירות שהוא רוכש. כאשר הלקוח משקיע יותר כסף בחברת הקידום כך היא יכולה להקצות ללקוח יותר משאבים לקידום הביטויים התחרותיים או לקידום ביטויים בפריסה רחבה יותר עם פחות תחרות.
כמה ביטויים זה מספיק?
תמיד נשאלת השאלת כמה ביטויים צריך לקדם? ובכן זה לגמרי תלוי בתקציב שלכם, בזמן שלכם, במשאבים שלכם. אם חברת הקידום היא זו שמבצעת את העבודה עבורכם תוכלו לדעת את היקף הביטויים ואילו ביטויים היא מקדמת בהתאם לגודל חבילת השירות שתשכרו מולה. ישנן גם חברות קידום אתרים המספקות שירותי מחקר מילות מפתח בלבד עבור לקוחות המעוניינים לקדם בעצמם את האתר שלהם אולם לא יודעים אילו ביטויים יהיו הטובים ביותר לקידום ורוצים להתייעץ עם גורם מקצועי בתחום.