מחקר מילות מפתח הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר במסגרת תהליכי קידום אתרים, וכן לקראת קמפיין פרסום ממומן בגוגל. עריכת המחקר מחייבת מיומנות וניסיון, כשהשלב הראשון הוא מציאת כל המילים והביטויים שיכולים להיות רלוונטיים עבור הקידום. בהתאם כדאי לדעת מהן הדרכים המרכזיות למציאת מילים כאלה.
תחום הפעילות של העסק
הבסיס של כל מחקר מילים הוא היכרות עם תחום הפעילות של העסק שאותו רוצים לקדם. כך למשל עבור אתר של מרפאת שיניים, כל טיפול שמוצע במקום – טיפול שורש, עקירה כירורגית, עקירת שן בינה כלואה, יישור שיניים, טיפול בעששת, דלקת חניכיים, הקצעת שורשים ויש כמובן עוד – יכול להוות ביטוי מפתח וכדאי לכלול אותו ברשימה. גם מונחים מקצועיים רלוונטיים יכולים לעבות את רשימת מילות המפתח בשלב הראשון של הרכבתה. כך לדוגמה ברשימת מילים לקידום אתר של אופטומטריסט יופיעו מושגים כמו גלאוקומה, קוצר ראייה, קרטוקונוס, צילינדר וכו'.
לחשוב כמו הלקוחות הפוטנציאליים
עוד רעיון שמסייע מאוד ליצירת רשימת מילות מפתח עשירה ומדויקת הוא לנסות להיכנס לראש של הלקוחות הפוטנציאליים – כדי להבין מה בעצם מחפש קהל היעד בגוגל.
היתרון הבולט של ביסוס מחקר מילים על פעולה כזו הוא שכך ניתן להגיע לביטויי זנב ארוך – ביטויים שגם מעידים על כוונה רצינית לבצע עסקה וגם התחרות לגביהם עשויה להיות פחותה. לדוגמה, "כמה עולה לתקן מסך של אייפון" הוא חיפוש שגולש עם מסך שבור בסמארטפון שמייצרת אפל עשוי להקליד. עוד דוגמה היא "מתנות רומנטיות לאישה ביום האהבה", ובאופן כללי כל בעל עסק שמכיר היטב את הלקוחות שלו יכול לספק לא מעט ביטויים ומונחים.
מילים נרדפות
את הבסיס הראשוני שנוצר על סמך שתי הפעולות הקודמות אפשר וכדאי לעבות בשלל דרכים. דרך אחת היא להשתמש במילים נרדפות או בביטויים דומים: למשל, גם "מתנות רומנטיות ליום האהבה" וגם "מתנות רומנטיות ולנטיינז דיי". או גם "הדברת פשפש המיטה" וגם "הדברת פשפשי מיטה", וכן "מרפאת שיניים בצפון" וגם "רופא שיניים בצפון" וכו'. באופן כללי שימוש גם ביחיד וגם ברבים, גם בביטויים שכוללים סמיכות וגם כאלה שלא ("הדברת צרעות", "הדברה צרעות") ואפילו בטעויות נפוצות ("תיקון אופניים חשמליות" למרות שאופניים הם זכר) יניבו רשימה עשירה ומועילה.
השלמה אוטומטית בגוגל
דרך טובה נוספת לביצוע מחקר מילים היא לנצל את מנגנון ההשלמה האוטומטית של גוגל. כך למשל אם תקלידו "צימרים" גוגל יציע עוד שלל חיפושים אפשריים – צימרים בזול, צימרים במבצע, צימרים רומנטיים, צימרים יוקרתיים, צימרים עם בריכה, צימרים באזורים שונים של המדינה, צימרים לזוגות דתיים, צימרים למשפחות ועוד ועוד. חוץ מחיפוש ידני, ניתן להיעזר גם בכלים מקצועיים, כמו אלה שמשתמשים בהם המומחים בתחום דוגמת משרד פרסום ירדן דיגיטל. בין הכלים המובילים לביצוע מחקר מילות מפתח בגוגל: Ubersuggest, מתכנן מילות המפתח של גוגל, SEMRush, גוגל טרנדס ו-SEOStack Keyword Tool.