עסק שמעוניין לגדול, להתפתח ולשרוד בשוק התחרותי של היום, חייב להשתמש בכל האמצעים הקיימים על מנת לעמוד בתחרות. קידום מכירות, שיווק ופרסום נכונים, יכולים להוות את ההבדל בין קפיאה וכישלון עסקיים לבין צמיחה והצלחה כלכלית. המדיה הדיגיטלית ורשת האינטרנט החובקת את העולם כולו, מספקות שלל הזדמנויות פרסום ושיווק אטרקטיביות ויעילות. על מה כדאי לשים דגש, ומהם האמצעים? על כך בשורות הבאות.
קד"מ – קידום מכירות
קידום מכירות הוא אפיק שיווקי המכוון ישירות אל הלקוח ומטרתו היא יצירת אלמנט חוויתי, שידרבן אותו לרכישת המוצר או השירות ושיצור מוטיבציה מוחשית לקניית מוצרים ולשימוש בהם, על בסיס חוויה אישית. קידום מכירות עושה שימוש באמצעים כמו קופונים לקבלת המוצר חינם או לקנייתו בהנחה, דוגמיות המחולקות חינם על מנת שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להתנסות במוצר, הגרלות, מתנות, תצוגות בשווקים ובתערוכות לשם חשיפת קהל חדש למוצריך, וכיוצא באלה. האפקטיביות הגבוהה של קידום מכירות נובעת מן החווייתיות שלו: זהו אפיק שיווקי אשר נוגע בחיי הלקוח, להבדיל משאר אמצעי הפרסום, שהם וירטואליים.
מועדון לקוחות
על מנת שיהיה אפשר להגביר את נאמנות הלקוחות לעסק וכמו כן לגייס לקוחות חדשים, מומלץ מאוד לצור מועדון לקוחות. מדובר על כלי שיווקי יעיל שיכול להניב תוצאות מצוינות. כמו כן, בהשוואה לכלי שיווק אחרים, מועדון לקוחות הוא כלי שיווק מדיד. ניתן לקבל נתונים אודות סכום הפדיון של חברי המועדון וכך להחליט אם מועדון הלקוחות משתלם או לא. לקריאת מידע נוסף על בנייה וניהול של מועדון לקוחות, בקרו באתר: מועדון לקוחות סימפלי קלאב
אתר אינטרנט
בימינו, מסע שיווק ופרסום אינו יכול להיות שלם ללא בניית אתר אינטרנט ראוי. בין אם לעסק יש אתר מיושן ובין אם אין לו עדיין אתר – אחת הפעולות הראשונות שיש לעשות היא לפנות לשירותיה של חברה לבניית אתרים, שתקים אתר עדכני, אטרקטיבי וידידותי למשתמש. לאיכות האתר של העסק השפעה רבה על האפקטיביות השיווקית שלו, ולכן יש לבחור בקפידה את החברה שתבנה את האתר. מתוך שלל החברות הקיימות, מומלץ לבחור חברה שבין לקוחותיה נמצאות חברות גדולות ומוכרות. יש לקרוא המלצות על החברה מלקוחות, לבדוק שלחברה כתובת משרד אמיתית ולקבוע פגישה להתרשמות. יש לבדוק לפחות שתיים או שלוש חברות ולבחור חברה שמתחברים לסגנון העיצובי שלה. כמו כן, יש לתת תשומת לאינטראקציה האישית, שכן לאיכות התקשורת והעבודה המשותפת תהיה השפעה רבה על התוצאה הסופית.
פרסום דיגיטלי
העולם הדיגיטלי מציע שלל אמצעי פרסום שיתפסו את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי.
חשיפה חוזרת ונשנית בשלל אמצעים דיגיטליים תיצור בסופו של דבר מוטיבציה לרכישת המוצר והשירותים שהעסק מציע. הפרסום הדיגיטלי נחלק לשניים: חלק אחד הוא פרסום על גבי שלטים ומסכים שונים, באמצעות פרסומות וסרטוני תדמית – החל משלטי חוצות, עבור דרך מסכים בבתי עסק ובמסעדות, וכלה במסך המחשב האישי של הלקוח. החלק השני של הפרסום הדיגיטלי הוא קידום העסק ושיווקו באמצעות רשת האינטרנט, דרך מסך המחשב או דרך הסמארטפון האישי של כל לקוח פוטנציאלי, בדרכי שיווק ייחודיות לרשת האינטרנט. הפרסום הדיגיטלי מאפשר חשיפה לקהל לקוחות גדול מאוד, ועל כן הוא עוצמתי מאוד. מספיק שחלק מזערי מן האנשים שיחשפו בדרך הדיגיטלית למוצר שלך יהפכו ללקוחות, בכדי שהעסק שלך יצמח באופן משמעותי.