אם בעבר עסקים השתמשו במרכזיות פיזיות, כיום אפשר לראות שמרכזיות IP לעסקים החליפו אותן ובגדול. הן יעילות, יש להן המון יתרונות שיכולים לתרום לשדרוג העסק והן יוצרות דינמיקה טובה יותר בין הצוותים של העובדים (מה שיכול להשפיע באופן ישיר על הפרודוקטיביות ואיכות העבודה).
למעשה מרכזיית IP היא שירות מחשוב ענן לעסקים. ניתן לחבר אותה בקלות לענן הנתונים של העסק, לפקס, למחשבי העסק, למיילים וכו'. כאשר המרכזייה מחוברת להמון מכשירים, היעילות עולה עוד יותר ומדוע? כי יש תקשורת טובה ואיכותית בין מספר גדול של מכשירים.
מה זאת מרכזייה בכלל?
לפני שאנחנו מרחיבים על מרכזיות IP, בואו נבין מה זאת מרכזייה. מדובר על מערכת טלפונית של קווי טלפון. לאותה מערכת יש תוכנה פנימית וזו מאפשרת שיחות בין כל קווי הטלפון המחוברים למערכת. לדוגמה, בוודאי יצא לכם להתקשר למוקד שירות לקוחות של חברה או ארגון והעבירו את השיחה שלכם מנציג אחד לאחד או ששמו אתכם על המתנה. כל הפעולות הללו מתאפשרות תודות למרכזיה.
מרכזיה פיזית או מרכזיית IP?
המרכזייה הפיזית מוכרת לנו היטב אבל מרכזיית IP לא מוכרת לנו כל כך וזאת משום שהיא הפכה פופולארית רק בשנים האחרונות. ניתן לומר שמרכזיית IP היא מרכזיה בענן. כלומר מי שפיתח אותה, דאג להתאים אותה לעידן הדיגיטלי וכמובן לעידן הטכנולוגי. מדובר על מערכת שהיא גם מתקדמת וגם חכמה. היופי הוא שבמרכזיית IP, יש את כל היתרונות של המרכזייה הפיזית ועליהם יש עוד יתרונות נוספים הכוללים שימוש בפונקציות חדישות ומתקדמות.
לאיזה מכשירים ניתן לחבר מרכזיות IP?
יש יתרון גדול לשימוש במרכזייה כזו, משום שניתן לחבר אותה למגוון גדול של מכשירים כמו, טלפונים סלולאריים, טלפוני IP, טלפונים אנאלוגיים פשוטים, מחשבים ניידים, מחשבים נייחים, מכשירי פקס ועוד. לאחר שיש חיבור למכשירים הללו, אפשר לבצע פעולות כמו, שליחת פקסים דרך המייל, קבלת פקסים למייל, עבודה מרחוק ועוד.
האם אפשר לחסוך בעלויות כאשר יש מרכזיות IP?
התשובה היא חד משמעית – כן. החיסכון נובע מכך שהחיבור הטלפוני הוא על גבי תשתית אחת, מה שלא מצריך הוצאות על תשתיות נוספות וכמו כן החיבור לספקים זולים ויעילים. כאן נציין שבמידה ויש לכם צורך בקווי נוספים וכמו כן תרצו לבצע שדרוגים, אז אפשר לעשות זאת דרך המרכזייה.
מרכזייה בהתאמה אישית
עם שירותי מרכזיות IP, אתם יכולים לבחור כיצד ואיך להתאים את המרכזייה לצרכים שלכם. מערכת ההפעלה גמישה וכל עסק יכול לבצע את ההתאמות האישיות הנדרשות לו.
איזה פונקציות יש למרכזיות IP?
-ניתן להגדיר זמני פעילות של מענה טלפוני
-קלה להתקנה ונוחה לתפעול
-ניתן לקשר אותה בקלות למערכות ה-CRM של העסק
-ניתן להגדיר מנגנונים אוטומטיים
-ניתן לנהל שיחות ועידה
-ניתן לבצע ניתוח שיחות
-ניתן לבצע הקלטה של שיחות
-ועוד…