עסקים רבים מתחילים את דרכם בתור חלום של איש מקצוע, שחולם להפוך את הידע המקצועי שלו למקור הכנסה, בלי בוס על הראש. המון עצמאים מגלים בתחילת דרכם שהחלום הזה לא מתוק כמו שהוא נראה בעבר.
הבעיה מתחילה כשמגלים שצריך להביא לקוחות, וזו לא עבודה פשוטה. לכל עסק יש המון מתחרים, חלקם ותיקים וחלקם משווקים את עצמם מעולה.
המון עצמאים חוזרים בסופו של דבר להיות שכירים, פשוט בגלל שהם לא מצליחים לשווק את עצמם כמו שצריך. עבודת השיווק עשויה להיות מסובכת, אבל יש דרך אחת מצוינת לעסקים בתחילת דרכם – גוגל לעסק שלי
מה זה גוגל לעסק שלי?
גוגל לעסק שלי זה שירות חינמי של גוגל, שנועד לעשות משהו אחד פשוט ביותר: לחבר בין אנשים שמחפשים שירות מסוים, לבין עסקים שנותנים את השירות הזה.
אם אתם עדיין לא מכירים את הכלי העוצמתי הזה, אחרי שתקראו את המאמר הזה בטוח שתרוצו לגוגל כדי לעשות "גוגל לעסק שלי". אגב, בסוף המאמר יהיו גם כמה טיפים חשובים לקידום העסק שלכם ב"גוגל לעסק שלי".
הפיצ'ר העוצמתי הזה, שיכול להביא לעסק שלך המון לידים חמים ולקוחות משלמים, החל את דרכו במפות גוגל, ומאז הוא גם קיבל מקום של כבוד בתוצאות החיפוש.
ברוב המקרים, כשלקוח שלכם מחפש בגוגל שירות מסוים, התוצאות שהוא יראה יהיו מסודרות בצורה הזאת: דבר ראשון, גוגל יציג מודעות ממומנות.
המודעות האלה עולות למפרסם כסף רב, וכל קליק על מודעה כזאת, גם אם בסופו של דבר לא יצא מזה לקוח, תעלה לא מעט כסף.
לאחר מכן תופיע מפה קטנה עם שלושה עסקים מתחתיה. המפה עם שלושת העסקים אלה התוצאות של "גוגל לעסק שלי". מתחת לתוצאות האלה יהיו שאר התוצאות – האתרים האורגניים.
מה היתרונות של "גוגל לעסק שלי"?
היתרון הראשון של הכלי הזה בא לידי ביטוי כבר במיקום שלו בתוצאות החיפוש. העובדה שגוגל מציב את התוצאות האלה במיקום גבוה, לפני האתרים האורגניים, מבטיח חשיפה עצומה ל-3 העסקים שהתברגו לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל.
יתרון שני הוא הנעה לפעולה. גוגל מציב ליד העסקים האלה כפתורי הנעה לפעולה, כדי לאפשר ללקוחות הפוטנצאליים שלך להגיע לעסק שלך בקלות ובמהירות. אם הם מחפשים באמצעות הסמרטפון, יופיעו להם כפתורים להתקשרות לעסק. אם הם מחפשים במחשב, הם יראו כפתור לכניסה לאתר או כפתור לניווט לעסק.
יתרון שלישי של גוגל לעסק שלי הוא המחיר. בניגוד למודעות הממומנות שבהן יש לשלם על כל קליק, גוגל לעסק שלי הוא חינמי לגמרי. כל שיחה שתקבלו משם, כל תנועה לאתר וכל לקוח שיופיע בחנות – חינם לחלוטין.
יתרון רביעי הוא המהירות והקלות. לקדם אתר זו עבודה לא פשוטה, שדורשת המון עבודה ומאמץ.
עכשיו, אחרי שהבנו מה היתרונות של גוגל לעסק שלי, הגיע הזמן להבין איך כל אחד יכול לנצל את הכלי הזה בשביל להביא לקוחות לעסק שלו.
איך לקדם עסק ב"גוגל לעסק שלי"?
לפני שניכנס לקרביים של הדרך לקדם עסק עם הפי'צר המדהים הזה של גוגל, חשוב להבין את המטרה של הקידום. אנחנו רוצים שהעסק יגיע להיות אחד משלושת העסקים שגוגל מציג בתוצאות החיפוש הרגילות. זה אומר שהעסק שלכם חייב להיות אחד משלושת העסקים המובילים בתוצאות החיפוש של גוגל מיי ביזנס, מבין כל המתחרים שמופיעים בגוגל מפות.
טיפ 1: מחקר מילות מפתח
כדי להגיע גבוה בתוצאות החיפוש, צריך להבין מה הלקוחות שלכם מחפשים. יש הרבה דרכים לעשות מחקר מילות מפתח, וכאן אני הולך להראות לך את השיטה הכי פשוטה שתעשה פלאים בקידום העסק שלך.
גשו לגוגל, וחפשו את המונח העיקרי של העסק שלכם. לצורך העניין, עורך דין פלילי יחפש בגוגל "עורך דין פלילי". אינסטלטור יחפש "אינסטלטור", יועץ עסקי שמגדיר עצמו כ"מגשים חלומות לעסקים", יחפש… "יועץ עסקי".
אחרי שתלחצו אנטר, תגללו לתחתית המסך. שם, גוגל יציג לכם מספר מונחי חיפוש רלוונטיים. תרשמו לעצמכם בצד את כל מונחי החיפוש שרלוונטיים אליכם, ותתחילו לסייר בהם. בכל פעם שתלחצו על אחד מהם, גללו את העמוד עד למטה ותראו מה גוגל עוד מציע לכם.
כל התוצאות שרשמתם בצד – הם מונחי החיפוש שאתם צריכים כדי לקדם את העסק שלכם בגוגל.
טיפ 2: פתחו "גוגל לעסק שלי"
כדי ליהנות מהיתרונות של הפיצ'ר הזה, צריך פשוט להתחיל אותו. זה לא ממש בעיה, ואפשר למצוא המון מדריכים להקמת גוגל לעסק שלי, כמו כאן
טיפ 3: ביקורות
בקשו מלקוחות שלכם ביקורות. אם הלקוחות שלכם מכירים אתכם ויצא לכם לדבר איתם לא פעם, תוכלו לבקש מהם להוסיף ביקורות ארוכות יותר, עדיף עם תמונות מהעסק שלכם.
אחרי שהם יתנו לכם ביקורת, חשוב מאוד לענות להם. גם אם הביקורת שלילית, כדאי לענות לה בנועם, ולהראות ללקוחות העתידיים שלכם שאתם לא פוחדים מביקורת, ותמיד שמחים להשתפר.
ישנם עוד הרבה טיפים לקידום העסק שלכם בגוגל לעסק שלי. אם תעשו את הקידום כמו שצריך, תתחילו מהר מאוד לראות שיותר לקוחות מתקשרים אליכם ונכנסים לאתר שלכם.