עולם השיווק הדיגיטלי כולל בתוכו המון יתרונות. שניים מהבולטים בהם קשורים לכך שניתן להשתמש בערוצי פרסום שונים על מנת לפרסם לקהל יעד ממוקד וכמו כן אפשר גם לאמוד את מידת האפקטיביות של אותם ערוצים פרסום בכל רגע נתון.
למעשה, על מנת להתחיל תהליך של שיווק דיגיטלי, בפני בעלי העסקים עומדות מגוון אופציות בהן:
-לקחת את שירותיו של מומחה שיווק דיגיטלי שיהיה אחראי על כל עבודת השיווק
-לקחת את שירותיה של חברה המתמחה במתן שירותי שיווק דיגיטלי.
-לבצע את עבודת השיווק באופן עצמאי
כאן נציין שלכל אחת מהאופציות שהוזכרו לעיל, יש יתרונות וכמו כן חסרונות. מה שקורה בפועל הוא שלרוב בעלי העסקים אין זמן להתעסק עם נושא השיווק ועל כן הם בוחרים באופציה של העסקת מומחה בשיווק דיגיטלי או באופציה של קניית השירות מחברה המתמחה בכך. מומלץ כמובן לבדוק המלצות על חברות לשיווק דיגיטלי וכמו כן על מומחי שיווק דיגיטלי.
באיזה אפיקי פרסום מומלץ להשקיע?
יש ארבעה אפיקים בולטים וחשובים בהם:
קידום אתרים אורגני – בזכות קידום נכון, האתר שלכם יופיע במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל. קידום אורגני כולל בתוכו שלל פעילויות שיש לבצע בצורה נכונה. חלק מהפעולות מורכבות ואחרות פחות מורכבות. הפעולות כוללות מחקר של מילות מפתח, ביצוע אופטימיזציה למילות המפתח הנבחרות (כך שהתוכן שיש באתר יכיל את מילות המפתח והן ישתלבו בו בצורה טבעית) וכמובן כתיבה או הזמנה של תוכן איכותי. מעבר לכך, יש גם לבנות פרופיל קישורים מגוון. גוגל נותן דירוג גבוה יותר לאתרים שיש להם "המלצות" מאתרים אחרים.
קידום ממומן בגוגל אדוורדס – באמצעות מערכת הפרסום של גוגל, אתם יכולים להופיע בתוצאות החיפוש בצורה מהירה. המודעות שתבנו דרך מערכת הפרסום יופיעו מעל תוצאות החיפוש האורגניות. כאשר הגולשים ילחצו על המודעות שלכם, הם יעברו לאתר שלכם. התשלום לגוגל הוא על פי תוצאות. כלומר, ברגע שגולש לחץ על המודעה, אתם משלמים על אותה לחיצה ("קליק"). אתם גם יכולים להגדיר תקציב יומי וכמו כן להגדיר מהו התשלום המקסימלי שתרצו לשלם על כל קליק של הגולש.
פרסום ברשתות חברתיות – מדובר על אחד הכלים המעולים עבור חשיפת העסק וגם עבור המיתוג שלו. הרי תסכימו איתנו שמרבית הלקוחות מבלים לא מעט זמן ברשת הפייסבוק ואם תדעו כיצד לקדם את העסק ברשת זו, הרי שתוכלו להזרים קהל לקוחות מהפייסבוק ישירות אל האתר שלכם. יש להקים ולנהל עמוד עסקי ולהעלות תכנים מעניינים, תמונות וסרטונים. כמו כן, יש למלא את פרטי יצירת הקשר שלכם בעמוד העסקי וגם להקפיד על מענה מהיר לגולשים.
שימוש בסרטונים – אפשר להפיץ סרטונים ברשת היוטיוב. סרטונים הם כלי שיווק מעולה. אל תוותרו על פתיחת ערוץ ביוטיוב עם שם העסק או המותג שלכם. הקפידו כל הזמן להעלות תכנים חדשים וכך תוכלו לזכות בהמון חשיפה. כאשר אתם מעלים סרטונים, השקיעו בכתיבת כותרת שתכיל את מילות המפתח שלכם ובתיאור הסרטון הכניסו קישור לאתר האינטרנט שלכם וכמו כן טלפון ליצירת קשר.