כל עסק, קטן או גדול, זקוק לנוכחות דיגיטלית. הבעיה היא שלא כל עסק, יודע כיצד ואיך לעשות שיווק דיגיטלי. על מנת לעשות לכם סדר, ריכזנו בכתבה אחת שאלות ותשובות בנושא שיווק דיגיטלי לעסקים. מוכנים? אנחנו מתחילים!
מה זה שיווק דיגיטלי?
מדובר על שיווק באינטרנט שיכול להביא את העסק לבלוט מעל המתחרים שלו ולמשוך אליו לקוחות נוספים. שיווק דיגיטלי לעסקים יכול להתבצע בכל מיני אתרים ופלטפורמות וניתן לעשות אותו באמצעות קידום אורגני, קידום ממומן או שילוב של שתי השיטות.
האם קידום באינטרנט יתאים גם לעסקים שאין להם אתר?
התשובה היא חד משמעית, כן. אפשר להתמקד בקידום ברשתות החברתיות כמו אינסטגרם, פייסבוק ויוטיוב. קידום ברשתות האלה יכול להיות עוצמתי ולהביא תוצאות מצוינות וכל זה מבלי שיהיה לעסק אתר. למעשה, יש לבחור את הפלטפורמה המתאימה לקידום בהתאם לקהל היעד הרלוונטי.
לדוגמה, אם בעל עסק מעביר סדנאות, יכול להיות שיספיק לו רק לפרסם אותם ברשתות החברתיות מבלי להשקיע בפרסום בגוגל. מנגד, אם מדובר על איש מקצוע כמו אינסטלטור, אז מומלץ דווקא שיהיה לו אתר אינטרנט, כי סביר להניח שמי שיחפש אותו, יחפש בגוגל. כמו כן, אפשר גם לשקול להפעיל קמפיין ממומן, כך שהאתר יופיע רק באזור או האזורים בהם בעל המקצוע עובד.
איך אפשר למדוד את ההצלחה של הקידום?
באמצעות ערך ה-ROI, אפשר לדעת כמה כסף קיבל בעל העסק בעבור ההשקעה בפרסום. כמו כן, אם הקידום ינוהל בצורה הנכונה, הרי שיהיה אפשר לדעת את כמות החשיפות, את כמות הכסף שהוצא עבור כל פעולה שבוצעה ובסופו של דבר גם לקבל נתונים לגבי כמה כסף נכנס לעסק. כל הנתונים הללו יכולים לעזור במדידת ההצלחה של פעולות הקידום שבוצעו.
מה יותר טוב – קידום אורגני או קידום ממומן?
קידום ממומן הוא פרסום שעולה כסף. קידום אורגני הוא קידום טבעי. לכל אחת מן הדרכים הללו,
יש יתרונות וחסרונות ומה שמתאים לעסק אחד לא בטוח שיתאים לעסק אחר. קידום אורגני מתאים לעסקים שרוצים להשקיע עכשיו ולראות את התוצאות בעוד כמה חודשים וקידום ממומן, יתאים לעסקים שרוצים תוצאות מיידיות.
האם אפשר לקדם עסקים באינטרנט בחינם?
יש כל מיני אפשרויות לקדם את העסק גם מבלי לשלם כסף. להלן הפעולות שיש לעשות:
הוספת העסק לגוגל מפות, פתיחת פרופיל או דף עסקי ברשתות החברתיות, פתיחת ערוץ יוטיוב.
כמה עולה קידום אתרים ברשת?
אלה כל המרכיבים של העלות ויש לקחת בחשבון שלא תמיד צריך את כולם:
-עלות התוכן – בעל העסק יכול לספק את התכנים בעצמו או שהוא יכול לשלם על התכנים. העלות של התוכן היא בהתאם לכמות המילים וסוג התוכן המבוקש.
-עלות הפרסום – יש להגדיר תקציב פרסום. העלות משתנה ואפשר להתחיל בתקציב של עשרות שקלים ביום ולאחר מכן להגיע גם למאות ואלפי שקלים.
עלות הניהול – יש לשלם עבור ניהול הקמפיין או ניהול הקידום של האתר. העלויות משתנות ומומלץ לבדוק ואפילו לבצע השוואת מחירים בין החברות המציעות שירותי שיווק דיגיטלי.
האם מספיק לקדם את העסק רק בפלטפורמה אחת?
הכי טוב יהיה לשלב בין מספר אמצעים וזאת במידה ולעסק יש יכולת להתמודד עם כל הפניות וכמו כן יש לו תקציב לכך. אפשר גם לבחור פלטפורמה אחת ולבחון את התוצאות וממנה לבחור להתפתח בהמשך לפלטפורמות נוספות.