אתר אינטרנט מקצועי יכול לעזור לעסק ולקבע אותו כאחד העסקים המובילים בתחומו. כמובן שהאתר צריך להיראות טוב, לחלוק תכנים טובים ולעתים אף מקצועיים בתחום העסק וכמובן גם בדירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. ישנן אינספור טעויות שבעלי עסקים עושים באתרים שלהם (בין אם הם מטפלים באתרים שלהם לבד או שוכרים איש מקצוע לא מנוסה/מקצועי מספיק) אשר פוגעים באיכות האתר וברמת המקצועיות שהוא משפר. טעויות אלו עשויות גם לפגוע בחוויית השימוש באתר ובסופו של דבר גם עשויות לפגוע בקידום האורגני שלו במנועי החיפוש, בשביעות רצון הגולשים וביחס ההמרה שבין גולשים שנכנסים לאתר. הנה כמה מהטעויות הנפוצות הללו שאתם רוצים להימנע מהן אם יש לכם אתר אינטרנט:
#1 – תוכן דל:
טעות נפוצה מאוד באתרים רבים ברשת. יש מעט מאוד עמודים ותוכן באתר. הגולשים יכולים להתחבר אליכם בזכות התוכן, לקבל ערך אמיתי, מענה לבעיות/שאלות/תקלות שיש להם והם זקוקים לידע המקצועי שלכם כדי לפתור אותם. פחות עמודי תוכן באתר זה גם פחות תנועה מגוגל בסופו של דבר.
#2 – אין מידע על בעל העסק:
אתר תדמית לעסק ללא מידע על בעל העסק או על העסק עצמו זה נוראי. גם אם מדובר במגזין בנושא מסוים או סוג אחר של אתר ולא בהכרח אתר תדמית לעסק – עדיין כדאי לכלול עמוד אודות, אפילו על יוזמי האתר כדי לחבר את הקהל אליכם ואל הסיפור שמאחורי האתר.
#3 – האתר לא פעיל:
ישנם בעלי עסקים שחושבים שאם הם משקיעים באופן חד פעמי ובונים אתר, זורקים בו כמה תכנים ותמונות עם לוגו העסק וזה יספיק להם כדי להביא לקוחות. לא רק שהאתר לא יקודם בגוגל אם הוא לא פעיל, גם אנשים שיחזרו לאתר בציפייה לתכנים חדשים ויראו לאורך זמן שאין תכנים חדשים באתר הם פשוט יפסיקו להגיע אל האתר. האתר יהיה שומם מבחינת תוכן ומבחינת תנועת גולשים.
#4 – האתר אינו מותאם למובייל:
אנו חיים בעידן של סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים וגישת אינטרנט מכל מקום כמעט. אם האתר שלכם לא יהיה מותאם רספונסיבית לגלישה במסכים שונים, בעיקר במובייל, אתם תפסידו יותר מחצי מכמות הגולשים הפוטנציאלית וגם תראו לא מקצועיים כלפי הגולשים. היעזרו באיש מקצוע או בחברת בניית אתרי אינטרנט כדי להתאים את האתר בצורה הטובה ביותר לגלישה במובייל.
#5 – בלוקים ענקיים של תוכן:
תארו לכם שאתם נכנסים לאתר והמאמרים באתר הם בלוקים ענקיים של תוכן. במקום לבנות את התוכן בצורה יפה, מחולקת לפסקות קצרות של כמה שורות בכל פסקה ולהקל על העיניים של הקורא – הוא רואה בלוק ענק של תוכן של עשרות שורות מחוברות אחת לשנייה. סביר להניח שהוא לא יקרא את התוכן באתר וסביר להניח שהוא יעזוב באותו רגע את האתר וגם לא יחזור אליו יותר.
#6 – יותר מדי חלונות קופצים או פרסומות:
טעות קריטית נוספת היא להיכנס לאתר שיש בו אינספור מסרים, פרסומות וחלונות קופצים. אין דבר יותר מעצבן מזה. חלון קופץ הוא אחת מטכניקות העלאת אחוזי ההמרה באתר ללקוחות שיוצרים קשר או משאירים פרטים אך זה טוב במידה והוא נעשה בטוב טעם ובמקום ובזמן הנכונים. אם אתם תיכנסו לאתר שאיך שאתם נכנסים אליו יש חלוץ קופץ. לאחר שהשארתם פרטים או סגרתם את החלון פתאום קופץ חלון נוסף בצד או סרגל מלמטה, אתם גוללים למטה באתר ושוב קופץ חלון. אתם עוברים לדף אחר באתר (נניח לקרוא מאמר מסוים) ושוב קופץ חלון. בכל עמוד שאתם נמצאים יש אינספור פרסומות ואנימציות שמשגעות את העיניים. אי אפשר כך להתרכז בתוכן באתר ובמטרה שלשמה הגענו אליו.
#7 – תכנים כלליים מדי:
השתדלו לכלול תכנים עם גישה אישית יותר לגולשים שלכם וכמה שפחות תכנים כלליים אותם תשמרו לאתרים חיצוניים. בתוך האתר שלכם טוב לייחס את התוכן, את הטיפים ואת ההמלצות שלכם לגולשים שלכם ולחיבור בין העסק לגולשים, ככה תוכלו ליצור אמינות בין הגולשים אליכם על מנת לשמר את הקשר לטווח הרחוק.